Saturday 19 March 2011

Jiwang Jiwang

Cinta

Cinta,
Kalau aku kembali,
kejutkan aku tanpa terhiris,
kerana luka yang lalu belum sembuh,
Kasih sayang ku lantunkan buat ALLAH,
Cinta sejatiku.

Cinta,
telah ku ukir selaut rindu,
kasih sebening embun,
anganku buat pintu-pintu syurgaMu,
Sedang kakiku benar benar di tanah.

Cinta,
Ku harap nota-nota yang telah ku tarikan pada kertas udara,
tidak Kau diamkan,
yang kuharap cinta yang pasti berbalas dariMu.

Cinta,
aku tidak mahu teralur cinta dari nafsu,
sedangkan dunia penuh dengan ceritaku,
sayap sayap itu tidak akan terbang lagi ke Murfah,
Jika kau tidak mengiya.

Cinta,
jika ada cinta buat seterusnya,
jangan biarkan aku terjun kedalamnya,
tariklah aku kembali,
kembali pada CintaMu.

Cinta,
bintang-bintang sudah berbisik,
cinta Zulaikha pada Yusuf bersemi,
Namun tetap KAU yang jadi pilihan,
Apabila hatiku tertusuk racun dunia,
tarik lagi aku ke bumi,
supaya cintaMu tidak ku khianati.

No comments:

Post a Comment