Thursday 8 December 2011

Dunia Baru 3 ( Dari GrapesNasyid dan kenangan MFB room Malaysia)

Ana seorang penulis. Yup. writing is my Passion. Semasa di bangku sekolah, jari jemari acap kali menari nari membawa keluar fikiran dan menukar ia ke dalam bentuk tulisan. Ana tak ada masalah dalam dunia cyber. Apabila menjadi warga Grapes Nasyid dan Millatfacebook. com secara tidak rasmi, banyak kenangan-kenangan manis yang di rasakan. Ukhwah yang di jalani kekal sehingga kini dan harap2 ia takkan berubah selamanya, mudah mudahan persahabatan kita kekal hingga ke syurga. Amin. Grapes nasyid, landasan pertama ana mengenal persahabatan alam maya.

Kakak-kakak yang baik hati melayan adik yang paling kecil dengan baik, dan kini genap 2 tahun berukhwah dengan mereka. Sebelum berangkat ke KUIM, ana telah minta beberapa tips dari kakak kesayangan juga, EMO, herm.. ana tak pernah tahu namanya yang sebenar, tapi printscreen ini di dedikasikan untuknya. Sedih apabila ramai yang sudah menghilang di GNs. Masing-masing bertambah matang, dari usia 16 tahun, ana berganjak ke usia 18 tahun, beberapa minggu lagi bertambah-tambah tahun. HD, Sumaiyyah, Emo, kak lala, kak kuek, kak oo, kak lavender.. herm.. Arwah kak serra... Dan ramai lagi sebenarnya, sehingga ana terlupa akan kewujudan mereka yang dah lama menghilang...




sentiasa Online, sedih di pujuk. (22/05/2011)

Kakak-kakak GNs bagi ceramah.

Tips Emo yang di sayangi.

Tips membina kekuatan jamaah. (MFB)

Nasihat akak GNs lagi :)

Sempat lagi kakak-kakak ku.

waktu ni tgh plan nak bawa barang apa ke KUIM. kredit tuk cik Sum

Pok Mang ajar cara kendalikan Ayam (MFB)

Mesti diorang tak perasankan benda ni, kalau tengok mesti akan gelak, (UKHWAH MFB)

Kekasih manjelara tu mcm HD/ Tips kak EMO dan kak rumah.

Nasihat-nasihat yang mengusik jiwa sampai skrg.

Kenangan dengan Arwah kak serra.... :( 


Alam Maya bagai kehidupan bagi ana. Ada nafas yang wujud di alam maya bagi ana. Memang ana akui, tidak pandai bersosial di luar melainkan apabila ana bergerak untuk jemaah dan aktiviti dakwah. Keluar rumah jauh sekali untuk bersosial, ana tidak reti. Justeru itulah sebab nya, kenapa ana kata ukhwah di MFB/Gns lebih erat dengan ana, berbanding sahabat-sahabat di luar. Dan.. apabila sahabat di Alam Maya boleh di bawa ke alam Realiti. Dari Grapes Nasyid, ana dah bertemu dengan Kak Fadwa, ana menghadiri majlis pernikahannya, bersama dengan Kak Ben yang disayangi kini juga hilang. Kenangan dengan kak rina.. :)Kalau kalian sedang membaca post ini, believe me, i miss u so much... Manakala di MFB, ana bertemu dengan kak Alin. Tak sangka kan, ukhwah di Alam Maya dapat direalisasikan di Alam Maya. Walaupun ana dah masuk ke Dunia Baru. Dunia Maya ini tetap tidak dapat ana tinggalkan. Yup. Ana sayang dengan ukhwah kita di sini. Inshaallah satu hari nanti, kita buat reunion MFB dan GNs beramai-ramai. ok..

# mungkin juga ana akan jumpa jodoh di Alam Maya... siapa tahu.... Wallahualamu.. ;)

4 comments:

  1. assalamualaik dik Punur..moga sihat3 selalu..betul kata dik Punur,alam maya lebih dekat di hati kita..Thanks yo,ingat jgak kt akk..moga terus success ye dik Punur =)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete