Sunday 27 November 2011

Barakallahu lakuma.. Barakallahu lakuma... wa jamaah Bainakuma fi khair...

Tahniah buat para sahabat yang menikah, jiran-jiran, adik abang, senior, junior, yang baru melangsungkan pernikahan dan memenuhkan peti pos di rumah dengan undangan-undangan yang hebat belake, ada kad kecik, besar, sedang bertujuan menjemput sekeluarga untuk ke Kenduri Walimah. hari sabtu dan ahad sepanjang bulan 11 dan 12 ini menjadi mangsa kerakusan (ayat...), boleh dikatakan hari ini sahaja, ada 5 ke 7 undangan perkawinan di terima, wallah wallah, alhamdulillah, terdirinya Baitul Muslim membina ummah perkasa.

Nak bagi nasihat, ana sendiri belum melepasi tahap apa-apa, jadi apa yang boleh ana katakan di sini, jadikan islam sebagai tunggak membina baitul muslim yang juga baitul dakwah, sepatutnya ia boleh menjadi jalan menggapai redha ilahi. Semoga dapat melahirkan anak-anak yang comel, soleh dan mengenal Allah s.w.t sebagai tuhannya. Ingat, biar Allah yang menentukan limit anak anda.. bukan anda.. (ayat guru)

Namun, bila abang dan kakak sudah advance, kini , apabila bersendiri diri terasa sunyi, betullah qalam Allah swt dalam surah Arrum ye.. Baru terasa, meski umur masih muda, harus punya usaha. Usaha sekarang adalah belajar dan dakwah. Tugas sebagai Daie masih berjalan, dan kini bak kata ummi, mulakan pencarian op... Bersemangat!!

(Apabila diri tidak memilih untuk bercouple tapi menikah )
:)

No comments:

Post a Comment