Sunday 16 October 2011

EXAm FeVeR

Rabbuna Yusahhil Amrina~~~~~~

Demam peperiksaan telahpun bermula, ana dan sahabat-sahabat di KUIM tercinta ini sudah mula untuk buka buku (padahal esok sudah exam) dan ana dah ulang banyak kali dengar qasidah Ya hanana oleh habib syech.

Kepada Sahabat-sahabat, mudah-mudahan kita sama-sama dapat bertungkus lumus untuk mengharapkan balasan di dunia dan di akhirat pastinya. Antara satu satu amalan yang dulu, jikalau kita mendoakan kebaikan buat orang lain tanpa pengetahuannya, doa tersebut akan kembali kepada kita. Sebab orang Islam ini bersaudara, bukan hidup nafsi nafsi. Ukhwah fillah.. orang islam yang ingin berjaya kita inginkan kejayaan itu bersama-sama.. Menuju Redha Allah Pastinya.

Allah menyebut dalam Quran, untuk menguji kamu dalam sebaik-baik amalan. ALLAH tak kata yang paling banyak amalan tapi ALLAH kata yang sebaik amalan. Kuantiti takkan menjamin kejayaaan tapi kualiti bakal menjamin kejayaan. Ada dua cara untuk mendapatkan Amalan yang terbaik.  Yang pertama adalah yang tepat dan benar bertepatan dengan sunnah Nabi s.a.w dan yang kedua adalah yang paling ikhlas. TIDAK ADA TUHAN MELAINKAN ALLAH.

KIta lebih tahu mengenai diri kita,,jadi kita cuba sesuai dengan kemampuan diri kita untuk belajar, cara ana untuk study ialah ana tak boleh study secara study group, dan ana suka buat study secara last minute, ana tidak tahu mengapa tapi, ana suka pulun habis-habis secara akhir masa. Ini bergantung kemampuan sendiri, dan kita sendiri yang mengukur apa yang kita mampu dan tidak.

Kita kena ingat Allah Maha memakbulkan doa, Kadang-kadang Allah memberi sesuatu bukan yang kita minta tapi apa yang kita perlu.Allah maha mengetahui apa yang hambanya perlu.

Jangan Berputus Asa sahabat-sahabatku, Masih ada masa!! Ganbatte... Bittaufiq wannajah...!!

No comments:

Post a Comment